More stories

pr.co: schrijf, check, verstuur en track je nieuwsbericht in 1 tool

Zelf keihard werken voor je pr, maar geen idee hebben wat je collega’s aan het doen zijn. Inefficiëntie zit hem […]

Communicatie

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic
Premium

Mariska Kloezen managing director bij Cheil Amsterdam

Reclamebureau Cheil Amsterdam stelt Mariska Kloezen aan als nieuwe managing director. Daarnaast treedt Jeff Dunlap in dienst om de rol van digital director in te vullen.

Digital Agencies

Social media: zenden, zenden, niet luisteren

Social media zijn verworden tot commerciële kanalen waar vooral wordt gezonden. De interactie is aan het verdwijnen, zegt Roos van Vugt van Merkwerker tijdens The Social Conference 2017. Shedding the social tag, noemt zij die ontwikkeling.

Customer Experience

Snap lanceert advertentiemanager

Snap introduceert volgende maand in diverse Europese landen een advertentiemanager, waardoor adverteerders (klein en groot) zelf zogenoemde Snaps Ads (video-advertenties) kunnen plaatsen in Snapchat.

Online advertising

Arjen Lubach en Tim Hofman grootste kanshebbers Beste Social Awards

Arjen Lubach (genomineerd voor Beste Video, Beste Inhaker, Beste BN’er) en Tim Hofman (genomineerd voor Beste YouTuber, Beste Snapchatter, Beste BN’er) zijn met drie nominaties op zak de grootste kanshebbers van de vierde editie van De Beste Social Awards, de prijzen voor de meest creatieve uitingen op social media.

Influencer marketing

‘Apples Safari loopt technisch achter’

Experts waarschuwen dat Apples mobiele browser Safari technisch achterblijft bij Googles Chrome. En omdat Apple browsermakers dwingt om gebruik te maken van de iOS WebKit en WebKit Javascript is ook Chrome voor iOS geen echt alternatief.

Web-design

Digitalisering van de winkel: wat verwacht de klant concreet?

Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?

Customer Experience

Infographic: sentiment online advertenties vooral negatief

De online advertentie-industrie heeft het zwaar door het toenemende gebruik van adblockers. Choozle heeft het negatieve sentiment in kaart gebracht: maar 7 procent van de respondenten is positief over online advertenties. Dertig procent is ronduit negatief. Vooral de trage laadtijden en irrelevante inhoud dragen bij aan de onvrede.

Online advertising

Online reviews verzamelen: acht reviewsites vergeleken

Voor je bedrijf is het belangrijk om online reviews te verzamelen. Dit kun je doen via je eigen website of gebruikmaken van een extern klantbeoordelingssysteem. In dit artikel bespreken we de laatste optie en bekijken we de acht beste reviewsites voor het verzamelen van online beoordelingen.

Customer Experience

Riksja Travel zet in op één merknaam

Riksja Travel wil de merknaam versterken en daarom verdwijnt de online-toevoeging van de landensites. Thailand online, Costa Rica online en Zuid-Afrika online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Costa Rica en Riksja Zuid-Afrika. Vooralsnog blijven de websites wel gewoon apart bestaan, vertelt managing partner Fenny Breek.

Travel

MailChimp stelt marketing automation tools gratis ter beschikking

MailChimp stelt zijn tools voor marketing automation voortaan gratis ter beschikking aan al zijn gebruikers.

E-mailmarketing

Ryanair: vliegticket is bijzaak

Bij de presentatie van de vierde jaargang van het Always Getting Better-plan benadrukte Ryanair eens te meer de ambitie om de Amazon van de reiswereld te worden. Centraal daarbij staat nog altijd de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten, stelt Yann Delomez, sales- & marketingmanager Benelux van Ryanair.

Travel
Premium

Antoinette Hoes weg bij Wunderman

Digitaal bureau Wunderman wordt voortaan weer vanuit Antwerpen geleid. Het Amsterdamse kantoor blijft als creatieve hotspot bestaan, maar voor de Nederlandse CEO Antoinette Hoes zit de rit erop.

Digital Agencies

De kansen en uitdagingen van mobiel adverteren binnen display

Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Bestaat een mobiele strategie eigenlijk wel of is dit altijd geïntegreerd in de volledige online marketing strategie? Wanneer zet je mobiel dan in en op welke manier?

Online advertising