More stories

Utrecht wil experimenteren met nieuwe vormen van reclame

Het college van de Gemeente Utrecht wil met een reclameverordening ruimte bieden aan nieuwe vormen van reclame in de openbare ruimte.

Online advertising

Content Gap analyse: waar laat je steken vallen?

Ben je benieuwd of je met jouw content steken laat vallen ten opzichte van je concurrenten? Met een Content Gap Analyse breng je jouw relatieve zwaktes ten opzichte van je belangrijkste tegenspelers in kaart. En dat is bijzonder bruikbaar voor je contentstrategie. Ik toon je in dit artikel hoe je in een paar stappen een professionele Content Gap Analyse maakt.

Contentmarketing

Vanaf dinsdag vier Emerce evenementen in Beurs van Berlage

Vanaf morgen staat de Beurs van Berlage in Amsterdam weer in het teken van vier grote Emerce evenementen, waaronder een nieuw evenement Tech Live! Met de nieuwste technologie en succesvolle toepassingen ervan in business en marketing. Ruim 75 experts verdeeld over zes podia delen kennis, visie en ideeën.

E-commerce

Pure player Zamro op machine- en onderdelenmarkt: ‘Guided selling telt’

Kenners noemen Zamro steevast op hun lijstjes van veelbelovende B2B-bedrijven. Dit voorjaar nog werd de nieuwe ‘pure player’ in technische […]

B2B Digital
Premium

Google Marketing Next: de tofste nieuwe features in advertising

Jaarlijks presenteert Google zijn nieuwste features tijdens een eigen georganiseerd evenement: Google Marketing Next. Ik zet de belangrijkste updates voor je op een rijtje.voor je op een rijtje.

Attributie

De impact van de nieuwe Ad Rank algoritme-update van Google

Google heeft onlangs een wijziging aangekondigd voor het Ad Rank algoritme. Sinds begin mei 2017 is op een beperkt aantal zoekopdrachten deze wijziging reeds van toepassing. De verwachting is dat het percentage waarop het nieuwe algoritme toegepast wordt in rap tempo zal toenemen.

Online advertising

ClickValue breekt lans voor bestaande klanten

De waarde van bestaande klanten is heel hoog, maar wordt onderschat door online marketeers. “De focus ligt heel erg op de acquisitie van nieuwe klanten. Het optimaliseren van de waarde van de bestaande klanten is vaak een ondergeschoven kindje,” vindt Daniel Markus van ClickValue.

Contentmarketing

The Walking Dead: live game op Facebook

Met een live game op Facebook hebben de Duitse zenders RTLII en FOX twee nieuwe seizoenen van Zombie-serie The Walking Dead aangekondigd. Fans konden het verloop real time sturen door te reageren op de twee YouTube-sterren die de hoofdrol in de game hadden.

Customer Engagement

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Google breidt AMP technologie uit naar advertenties

Google gaat zijn AMP technologie waarmee mobiele webpagina’s sneller kunnen worden geladen, uitbreiden naar zijn zoekdienst en advertenties.

Online advertising

Datatrics: benut data en machine-learning voor relevante customer journey

Het gemiddelde bedrijf heeft minstens vijf losse marketingtools. De grote uitdaging is hoe die data aan elkaar kunnen worden geknoopt tot een 360-graden klantbeeld zodat je in alle kanalen relevant communiceert met de klant, onder andere met e-mailmarketing. Het Nederlandse bedrijf Datatrics speelt handig op dit vraagstuk in.

E-mailmarketing

Beata Linz over de ontwikkeling van e-mail bij Nike

Voor veel e-mailmarketeers is het dé grote uitdaging; hoe kun je e-mailmarketing naar het gewenste niveau brengen binnen je organisatie? En belangrijker: Hoe krijg je hier de mensen in de organisatie met je mee? Beata Linz, een van de grondleggers van dit medium binnen NIKE, blikt terug op de ontwikkeling van het kanaal e-mail en vertelt over alle obstakels die overwonnen moesten worden om e-mailmarketing binnen multinational NIKE groot te maken.

E-mailmarketing

Matthew Ogle van Spotify naar Instagram

Matthew Ogle, die bij Spotify verantwoordelijk was voor Discover Weekly, verhuist naar Instagram. Na twaalf jaar muziek wil hij eens wat anders.

Social

Havas belooft met platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop ‘volledige transparantie’

Havas Group lanceert een platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop die volledige transparantie moet bieden: de Client Trading Solution (CTS). Het platform is al ingezet door de Spaanse telecomreus Telefónica.

Programmatic

CM koopt technologie voor papieren bulkpost

Telecombedrijf CM uit Breda koopt twee Duitse sms-dienstverleners en haalt daarmee ook nieuwe oude technologie in huis: postverzending.

Mobile