More stories

Premium

Zusterbedrijf MediaMonks MightyHive opent kantoor in Nederland

Mediaconsultant MightyHive, onderdeel van S4Capital, opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het zusterbedrijf van MediaMonks staat onder leiding van Richard Smoorenburg, eerder Chief Digital Officer bij IPG Mediabrands.

Digital Agencies

De beste plekken voor een Call To Action

Wat is de beste plek om een Call To Action te positioneren? Veel A/B testen levert een aantal duidelijke indicaties op. De vier beste posities in beeld.

Web-design
Premium

Omzet OOH-markt in 2020 met 35% gedaald naar 137 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.

Online marketing

Trends in marketing attribution

Marketing attribution heeft betrekking op de specifieke acties die een klant uitvoert om zich te informeren over een product en op het overgaan tot actie (conversies). Een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen.

Customer Engagement
Premium

Wetswijziging telemarketing aangenomen

Het wetsvoorstel voor de nieuwe Telecommunicatiewet is vandaag aangenomen door de Tweede Kamer. Dit betekent dat telemarketing straks alleen nog is toegestaan wanneer consumenten daarvoor vooraf toestemming hebben gegeven. Wel is telemarketing toegestaan als er al sprake is van een klantrelatie.

Online marketing

Voorspellen en terugkijken: de belangrijkste social trends van 2020 & 2021

Een terugblik op op het afgelopen jaar en een blik vooruit op de social advertising trends van 2021. 

Online marketing
Premium

Spotify biedt podcastadverteerders meer opties

Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.

Online advertising
Premium

Kamer stemt vandaag over invoering opt-in telemarketing

De Tweede Kamer stemt vandaag over de invoering van opt-in telemarketing. Personen mogen voortaan alleen gebeld worden voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden als ze daar expliciet toestemming voor hebben gegeven of als er al een klantrelatie is.

Online marketing

Navigating a cookieless future: de impact op je strategie en organisatie

Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.

AVG
Premium

Google toont Chromes opvolger van 3rd party cookies

Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.

Marketing
Premium

Nieuw managementteam voor dentsu media Nederland

De mediatak van dentsu Nederland heeft een nieuw managementteam aangesteld dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding over bureaus iProspect, Carat, dentsu X, Vizeum, Posterscope en dentsu data labs.

Digital Agencies

Google Ads Search: zo kies je de beste structuur voor je campagnes

Overzicht is belangrijk in je Google Ads structuur. De voor-en nadelen van drie veelvoorkomende structuren: Broad, IBAG en SKAG.

Online marketing

Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021

In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.

Coronacrisis
Premium

Nationaal Social Media onderzoek: in het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok

WhatsApp is met 12,4 miljoen gebruikers nog altijd de populairste socialemedia-app in Nederland, gevolgd door Facebook en YouTube. Naast TikTok zijn de grootste stijgers Tumblr (24 procent groei), Pinterest (10 procent) en LinkedIn (6 procent), zo blijkt uit een telling van onderzoeksbureau Newcom onder ruim 7000 Nederlanders van 15 jaar en ouder.

Social
Premium

Infographic: zo voer je concurrentieanalyse uit

Deel van een social media strategie is een grondige concurrentieanalyse om te begrijpen hoe je merk is gepositioneerd ten opzichte van de belangrijkste rivalen. Je leert op deze manier veel over productiemethoden, ontwerp en ontwikkeling en hun aanpak van sociale media. In deze infographic leer je hoe je zo’n analyse moet toepassen.

Social