More stories

De drie focuspunten voor e-mailmarketing in 2018

In een wereld van blockchain, internet of things en virtual reality is e-mailmarketing nog altijd springlevend. Ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. Maar waar gaat e-mailmarketing in 2018 naartoe?

E-mailmarketing

‘Facebook zal zijn targeting gebruiken om advertenties weer te geven op WhatsApp’

Samantha Noble is de oprichter van Biddable Moments, een Paid Media Consultancy Agency dat zich richt op het helpen van merken bij het vergroten van hun omzet via PPC en doelgroepen-ontwikkeling. Samantha heeft de UK Search Personality Award gewonnen bij de UK Search Awards 2016 en werd ook beoordeeld als een van de top 25 in PPC Heros ‘Most Influential PPC Experts’ lijst in 2016 en 2017. In 2011 richtte Samantha de Digital Females-groep op die nu meer dan 750 leden heeft en tot nu toe 16 evenementen heeft georganiseerd.

Search

CS Digital Media upgradet netwerk digitale abri’s

De exploitant van digitale abri’s CS Digital Media is begonnen met de upgrade van zijn schermennetwerk.

Programmatic

SpotX opent kantoor in België

Reclametechnologiebedrijf SpotX opent zijn achtste Europese kantoor en doet dat in Brussel. Het bedrijf, onderdeel van RTL Group, ziet internationaal een versnelling in de adoptie van programmatic trading en video in het bijzonder.

Programmatic

Facebook stopt met chatbot M

Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.

Marketing

Mobiele betaalbedrijven kunnen leren van retailers

Echt hard gaat het nog niet met het mobiele betalen. De betaaloplossingen van Apple en Google maken de verwachtingen nog niet waar. Het zijn de retailers die de betaalbedrijven wat kunnen leren.

Digital Wallets

3 Facebook Messengerstrategieën om direct mee aan de slag te gaan

Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.

Facebook Advertising

Nederlandse horeca opent eigen reserveringssite

Koninklijke Horeca Nederland opent vandaag op de Horecava zijn zelfontwikkelde concurrent voor reserveringssites als Iens: Bookdinners.nl. Restaurants die zich aansluiten betalen een vaste prijs per maand, geen commissies. Dat deden inmiddels een kleine tweeduizend partijen.

Online marketing

Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”

E-mailmarketing
Premium

Blik op 2018: experts over wat AI bedrijven en marketeers brengt

De marketing van Artificiële Intelligentie (AI) lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf, zo werd er al op Emerce geconcludeerd. Wat betekent dit concreet voor de komende tijd? Naser Bakhshi, Senior Manager Advanced Analytics bij Deloitte, en Gijs Martens, CEO van Gen25 delen hun kijk.

Artificial Intelligence

Infographic: Sociale mediatrends van 2018

Wat worden de sociale media trends van 2018? Te veel om op te noemen, eigenlijk, maar het in videomontage gespecialiseerde Filmora doet in deze infographic een dappere poging. Niet verrassend scoren video content, augmented reality en kunstmatige intelligentie hoog. Vooral live streaming zal komend jaar een hoge vlucht nemen.

Social

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

‘Google bevoordeelt hotelpartners in Adwords’

Google misbruikt haar dominante positie als zoekmachine door hotelpartners te bevoordelen. Dit gaat ten koste van online reisagenten (OTA’s), stelt de Wall Street Journal.

Online advertising

Bidfoods transformatie: ‘E-commerce alleen niet meer onderscheidend’

Een digitale transformatie stopt niet zodra de stap naar e-commerce is gezet. Groothandel Bidfood mag dan 95 procent van de omzet online verdienen, in de ogen van Director e-commerce & marketing Anouk Beeren begint het nu pas. “Op termijn is e-commerce een hygiënefactor”.

B2B Digital

75 miljard berichten verstuurd via WhatsApp op oudjaar

Tijdens oudjaar zijn er via WhatsApp wereldwijd 75 miljard berichten verstuurd. Daarmee is een record gebroken. Een jaar eerder ging het om 63 miljard berichten.

Social