More stories

Infographic: de webdesigntrends van 2018

Vibrante kleuren, asymmetrische grids, animaties getriggered door scrollen, progressieve webapps en VR-video’s: het webdesign is flink in beweging. Fullestop inventariseerde de belangrijkste webdesigntrends van 2018.

Web-design
Premium

MediaMonks uit de startblokken in Mexico Stad

MediaMonks start een kantoor in Mexico-Stad vanwege de groeiende vraag naar high-end geïntegreerd productiewerk in de regio. Het wordt het elfde internationale kantoor en Marcelo Planchart en Alexander van Rijn gaan het bureau leiden.

Digital Agencies

Centraal Beheer en ABN AMRO winnen Social Awards

Centraal Beheer is dit jaar, samen met ABN, de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van sociale media op initiatief van ITDS Business Consultants.

Social

Welke factoren moet ik meenemen in mijn investment elasticity- en attributiemodellen? (3/3)

Stel, je wilt conversies toekennen op basis van Multi-Touch Attribution (MTA). Je hebt een tool opgezet om alle relevante data te verzamelen, up te daten en te analyseren. Je bent klaar om te sturen op marginale ROI . Media en sales vormen echter een complex landschap met vele factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke conversie. Met deze factoren dient rekening te worden gehouden als je je mediabudget wilt herinrichten aan de hand van investment elasticity- en attributiemodellen. De volgende drie stappen helpen bij het modelleren van je medialandschap.

Attributie

Bestemmingen vermarkten: Digital Tourism Think Tank geeft tips

De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?

Marketing

Spaarplatform Piggy: ’Klant wil niet zoveelste spaarkaart of -app’

Spaar- en loyaliteitsplatform Piggy is onlangs de grens van 700 duizend actieve gebruikers gepasseerd. Bij de 1700 aangesloten retailers worden maandelijks anderhalf miljoen transacties geregistreerd. Opvallend: anders dan weleens wordt gezegd behoudt de plastic spaarkaart gewoon zijn functie. Naast de spaarapp natuurlijk. 

Customer Loyalty

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service

20 jaar oude Startpagina trekt nog maandelijks 5 miljoen bezoekers

Het uiterlijk is twintig jaar nauwelijks veranderd, maar Startpagina trekt anno 2018 volgens uitgever Sanoma nog altijd maandelijks 5 miljoen bezoekers, die een veelvoud aan pagina’s bekijken.

Search

Meten van digitale advertenties moet heroverwogen worden

De waarde van advertenties wordt vaak nog verkeerd bepaald. In veel gevallen worden advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden een hogere waarde toegekend, maar hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Dat moet anders.

Online advertising

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 31 mei worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia18). De deur staat nu open om te nomineren.

Marketing

Lexa.nl matcht singles met Spotify

Datingservice Lexa.nl gaat singles voortaan matchen op basis van persoonlijke muziekvoorkeuren. De integratie van Spotify plug-in op Lexa.nl en de Lexa app is onderdeel van de eind december gelanceerde nieuwe merkcampagne Little Details, Great Stories.

Entertainment

SEA: dit zijn de beste AdWords scripts

Met behulp van AdWords scripts is het mogelijk om omvattende en grondige analyses uit te voeren, complexe taken te automatiseren en ruwe data om te zetten naar waardevolle inzichten. Het maakt het werk van een SEA specialist een stuk makkelijker! Echter, wanneer je via Google zoekt naar AdWords scripts kom je ontzettend varianten tegen met elk een specifieke functie die je kunnen helpen in je dagelijkse optimalisaties. Dat maakt kiezen voor het beste script ingewikkeld. Maar met dank aan Daniel Gilberts van Brainlabs, de Developers van Google en een hoop uitzoekwerk is er een top 4 van must-have AdWords scripts opgesteld met omschrijven hoe je deze succesvol kunt implementeren voor je accounts.

Online advertising

Inschrijving Nederlandse Data Science Prijzen 2018 geopend

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) en de Big Data Alliance (BDA) reiken dit jaar voor de tweede keer de Nederlandse Data Science Prijzen uit. Wetenschappers, startups, bedrijven en overheden maken in drie categorieën kans op een onderscheiding. De inschrijving is nu geopend.

Analytics

Mediabudget inrichten: sturen op marginale ROI versus totale ROI

Veel marketingafdelingen sturen hun media- en marketingcampagnes op basis van ROI. Maar waarom is het beter om met marginale ROI te werken? 

Conversie