Advertentiebaas Microsoft met pensioen
Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.
Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.
In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.
COVID-19 leidde tot veel hybride evenementen. Die blijken veel voordelen op te leveren ten opzichte van louter fysieke bijeenkomsten. Uitleg en vijf tips.
Vorige week is er een aanhouding verricht en zijn er doorzoekingen gedaan in een strafrechtelijk onderzoek naar een criminele organisatie die zich bezighoudt met oplichting met nepnieuwswebsites.
Carglass Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar bij de uitreiking van DDMA E-mail Awards 2021. In de Battle of the Agencies, met DPG Media dit jaar als opdrachtgever, viel 100%EMAIL in de prijzen.
Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.
Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.
Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.
Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.
Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?
MediaMarkt en full service bureay gracious gaan de komende periode aan de slag met het ontwikkelen van een nieuwe loyalty campagne. Als aanvulling op de nu al bestaande retentiecampagne wil het concern meer relevante en impactvolle contactmomenten creëren.
Niels Straatsma is de nieuwe creatieve directeur bij TBWA\X, het all-round experience bureau van de TBWA\NEBOKO Groep. Dit is een nieuwe functie binnen het bureau. Bij TBWA\X zal Straatsma werken voor onder andere Philips, T-Mobile en adidas.
Instagram gaat voorlopig geen app ontwikkelen voor kinderen jonger dan 13 jaar. Experts hadden nogal wat kritiek op de app die Instagram Kids zou gaan heten.
Oracle heeft Oracle Fusion Marketing aangekondigd. Het platform, onderdeel van Oracle Advertising and CX, stelt marketeers in staat om eenvoudig campagnes op te zetten die traditionele marketing- en advertentiekanalen moeten overstijgen.
Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.