Creatief bureau Granny vestigt zich in Nederland
Creatief bureau Granny opent haar deuren in Nederland. Sinds 2016 is Granny vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor campagnes voor klanten als Netflix, Spotify en Facebook.
Creatief bureau Granny opent haar deuren in Nederland. Sinds 2016 is Granny vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor campagnes voor klanten als Netflix, Spotify en Facebook.
blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.
Naast de Stichting Take Back Your Privacy (TBYP) en de Consumentenbond start ook de Stichting Massaschade & Consument een nieuwe collectieve actie tegen TikTok. TikTok moet haar 4,5 miljoen Nederlandse gebruikers een schadevergoeding betalen omdat het onrechtmatig gebruikersgegevens verzamelt en doorverkoopt.
TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.
Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.
De mediabestedingen rondom de Olympische Spelen dit jaar zijn veel minder dan die rondom het afgelopen EK voetbal. In totaal is er vanaf de start van de Spelen tot nu, nog geen 11,5 miljoen euro uitgegeven. Dat blijkt uit onderzoek van media registratiebureau Adfact.
De online verhuurder van films Pathé Thuis stelt Marco van Demen aan als chief marketing officer. Dat is een nieuwe posite, omdat het filmbedrijf zijn positie wil verstevigen.
TAPP gaat samenwerken met Heineken om Nederlandse horecaondernemers te voorzien van waardevolle inzichten op basis van actuele verkoopdata.
Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.
Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.
De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft WhatsApp een boete opgelegd van 225 miljoen euro omdat het de Europese privacywetgeving heeft geschonden. Het is de grootste boete voor de DPC ooit.
Na Twitter is ook Linkedin alweer gestopt met zijn Stories formaat, verhaallijnen met een vluchtig karakter. Op 30 september stopt de ondersteuning.
Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.
NS blijft werken met het bureau Merkle voor de CRM en digitale marketing diensten. Merkle ondersteunt NS bij het optimaliseren en het ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes en het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Experience Management en als strategisch partner voor advies op het gebied van innovatie.
Hoe bereik je millennials en Gen Z? Door ze beter te begrijpen. Met deze inzichten weet je hoe beter in kunt spelen op de behoeften van deze doelgroepen.