More stories

Premium

Creatief bureau Granny vestigt zich in Nederland

Creatief bureau Granny opent haar deuren in Nederland. Sinds 2016 is Granny vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor campagnes voor klanten als Netflix, Spotify en Facebook.

Digital Agencies
Premium

blowUP media lanceert grootste transparante LED-scherm in Utrecht

blowUP media lanceert in Utrecht naar eigen zeggen het grootste transparante LED scherm van West-Europa. Het gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum – en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland.

Online advertising
Premium

Nieuwe Nederlandse claim voor misbruik TikTok-profielen

Naast de Stichting Take Back Your Privacy (TBYP) en de Consumentenbond start ook de Stichting Massaschade & Consument een nieuwe collectieve actie tegen TikTok. TikTok moet haar 4,5 miljoen Nederlandse gebruikers een schadevergoeding betalen omdat het onrechtmatig gebruikersgegevens verzamelt en doorverkoopt.

Privacy

Adverteren op TikTok: Inzichten uit de eerste ervaringen

TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.

Social

Influencermarketing versus PPC-advertenties: De voordelen van beide op een rij

Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.

Influencer marketing
Premium

Mediabestedingen Olympische Spelen fors minder dan EK voetbal

De mediabestedingen rondom de Olympische Spelen dit jaar zijn veel minder dan die rondom het afgelopen EK voetbal. In totaal is er vanaf de start van de Spelen tot nu, nog geen 11,5 miljoen euro uitgegeven. Dat blijkt uit onderzoek van media registratiebureau Adfact.

Online advertising

Marco van Demen CMO bij Pathé Thuis

De online verhuurder van films Pathé Thuis stelt Marco van Demen aan als chief marketing officer. Dat is een nieuwe posite, omdat het filmbedrijf zijn positie wil verstevigen.

Marketing
Premium

HEINEKEN geeft horecaondernemers toegang tot marktdata

TAPP gaat samenwerken met Heineken om Nederlandse horecaondernemers te voorzien van waardevolle inzichten op basis van actuele verkoopdata.

Analytics
Premium

‘Wees slimmer met retailmedia’

Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.

Online advertising
Premium

‘TikTok voor tweede jaar op rij meest favoriete advertentieplatform bij consumenten wereldwijd’

Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.

Online advertising
Premium

WhatsApp krijgt boete van 225 miljoen euro vanwege privacyschendingen

De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft WhatsApp een boete opgelegd van 225 miljoen euro omdat het de Europese privacywetgeving heeft geschonden. Het is de grootste boete voor de DPC ooit.

Privacy
Premium

LinkedIn stopt alweer met zijn Stories videoformaat

Na Twitter is ook Linkedin alweer gestopt met zijn Stories formaat, verhaallijnen met een vluchtig karakter. Op 30 september stopt de ondersteuning.

Video
Premium

IAB met reclamestandaarden voor gaming en e-sports

Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.

Marketing
Premium

Merkle en NS blijven marketingpartners

NS blijft werken met het bureau Merkle voor de CRM en digitale marketing diensten. Merkle ondersteunt NS bij het optimaliseren en het ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes en het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Experience Management en als strategisch partner voor advies op het gebied van innovatie.

Marketing

Scoor bij millennials en Gen Z met deze inzichten in hun verwachtingen

Hoe bereik je millennials en Gen Z? Door ze beter te begrijpen. Met deze inzichten weet je hoe beter in kunt spelen op de behoeften van deze doelgroepen.

Strategy