More stories

De basisprincipes voor een goede CX-gedreven website

Een website die écht is gemaakt rondom een optimale gebruikservaring helpt enorm in de klantreis. Met deze richtlijnen realiseer je de best mogelijke klantervaring.

Web-design

De opkomst van de betrouwbare marketeer

Voor dit rapport hebben we 2000 consumenten onderzocht om te ontdekken waar ze op letten bij het kiezen van een merk. In de antwoorden zien we een belangrijke ontwikkeling; betrouwbaarheid.

Marketing
Premium

Linehub neemt een strategisch belang in Trendata en New-Media

Linehub neemt een strategisch belang in market intelligence specialist Trendata en marketingbureau New-Media.

Digital Agencies

Hoe je een wereldwijde CSR-missie lokaal relevant maakt

Hoe maak je een wereldwijd Corporate Social Responsibility (CSR)-programma lokaal relevant? Bijvoorbeeld door samenwerking met partners: doing well by doing good.

Sustainability
Premium

‘Verspilling bij Smart Shopping-campagnes’

Meer dan zestig procent van de producten die in Google Smart Shopping-campagnes zitten, worden amper vertoond. Webwinkels voelen zich niettemin genoodzaakt die sleepers te blijven tonen.

Marketing

Massamarketing is verleden tijd: Ken je klant door en door

Corona toont: luisteren naar je individuele klanten is essentieel. Met realtime decisioning-technologie kan dat, maar implementatie is vaak een hindernis.

Customer Experience
Premium

Europarlementariërs: ‘CEO’s, stop met adverteren op Facebook en Google’

Twintig Europarlementariërs van vier grote partijen vragen de bestuursvoorzitters van de 100 grootste bedrijven van Europa om niet meer te adverteren via Facebook en Google.

Online advertising

Marketing automation: een toekomstbestendige strategie in 5 stappen

Marketeers nemen vaker hun toevlucht in marketing automation om efficiënter te werken en vitale contactpunten met klant te automatiseren.

B2B Digital
Premium

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes

Het effect van branding op SEO

Branding en merkbekendheid hebben onmiskenbaar effect op SEO.  “Als mensen over je merk praten, zal Google die vermeldingen zien als impliciete links.”

SEO

Terugblik: Jelmer Zuidema, Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer (juryprijs)

Jelmer Zuidema van Roadtrip won de juryprijs voor Meest Invloedrijke Recruiter. Wat heeft die prijs hem gebracht?

Marketing

Contentmarketing voor B2B: Hoe het moet en wat er vaak (toch) misgaat

Een goede contentstrategie bij B2B vereist content die écht interessant en onderscheidend is, maar ook goede verspreiding en een consistente aanpak.

Contentmarketing

Terugblik: Michiel Martens, Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer (publieksprijs)

Michiel Martens van De Selectie won vorig jaar de publieksprijs voor Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer. Wat heeft dit hem gebracht?

Digital Transformation
Premium

Amerika dreigt met honderden boetes voor neprecensies

Zevenhonderd Amerikaanse webwinkels en techbedrijven ontvingen deze week een waarschuwing omdat ze neprecensies uitgeven of gebruiken. Dat mag niet. Wie dat wel blijft doen, loopt kans op een boete veertigduizend euro per overtreding.

Marketing
Premium

Pim van Boekhold naar DPG Media

Pim van Boehold verlaat GroupM-dochter Greenhouse en stapt over naar DPG Media. Hij gaat daar aan de slag als business development manager Data & Demand voor Nederland en België.

Marketing