More stories

Wat merken moeten (blijven) doen na corona: On- en offline, verrassen, samenwerken

Merken met een hybride commercieel model hebben succes: flexibiliteit in online en offline, en innovatieve en verrassende samenwerkingen met andere merken.

Customer Experience
Premium

Infographic: de meest gehate merken ter wereld

RAVE Reviews gebruikte de onderzoekstool SentiStrength om meer dan een miljoen merkgerelateerde tweets te beoordelen op positieve of negatieve inhoud.

Marketing
Premium

Oprichters N=5 geven bureau door aan nieuwe generatie

Het huidige management team van N=5 – Anna Bosscher, Bastiaan Weers, Monique Bergers en Thijs Bontje – mogen zich vanaf vandaag eigenaar noemen van het digitale bureau. Anne Stokvis treedt toe tot het management team om het onderdeel N=Content nog verder uit te bouwen.

Digital Agencies
Premium

Advertentiebaas Microsoft met pensioen

Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.

Online advertising

Het headless Customer Data Platform: De voor- en nadelen op een rij

In opkomst: het headless Customer Data Platform. Een duidelijk overzicht van de voor- en nadelen en waar je op moet letten bij het maken van een keuze.

Data

Hybride evenementen bieden het beste van twee werelden: uitleg en vijf tips

COVID-19 leidde tot veel hybride evenementen. Die blijken veel voordelen op te leveren ten opzichte van louter fysieke bijeenkomsten. Uitleg en vijf tips.

Digital Transformation
Premium

Verdachte aangehouden in onderzoek naar oplichting met nepnieuwswebsites

Vorige week is er een aanhouding verricht en zijn er doorzoekingen gedaan in een strafrechtelijk onderzoek naar een criminele organisatie die zich bezighoudt met oplichting met nepnieuwswebsites.

Online advertising
Premium

Carglass Nederland, Albert Heijn en 100%EMAIL winnaars DDMA E-mail Awards 2021

Carglass Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar bij de uitreiking van DDMA E-mail Awards 2021. In de Battle of the Agencies, met DPG Media dit jaar als opdrachtgever, viel 100%EMAIL in de prijzen.

E-mailmarketing
Premium

Dentsu opent internationaal reclameloket Dentsu Gaming

Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.

Marketing
Premium

Nieuwe campagne Spotify zoekt aandacht van adverteerders

Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.

Online advertising
Premium

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing
Premium

Google: ‘last-click’ overboord voor machine learning

Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.

Attributie

Apple Mail Privacy Protection is live: wat je voor je mailingcampagnes écht moet weten

Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe loyalty campagne MediaMarkt

MediaMarkt en full service bureay gracious gaan de komende periode aan de slag met het ontwikkelen van een nieuwe loyalty campagne. Als aanvulling op de nu al bestaande retentiecampagne wil het concern meer relevante en impactvolle contactmomenten creëren.

Customer Loyalty
Premium

Nieuwe creatief directeur voor TBWA\X

Niels Straatsma is de nieuwe creatieve directeur bij TBWA\X, het all-round experience bureau van de TBWA\NEBOKO Groep. Dit is een nieuwe functie binnen het bureau. Bij TBWA\X zal Straatsma werken voor onder andere Philips, T-Mobile en adidas.

Digital Agencies